loading...
دومان پاركور
آخرین ارسال های انجمن
سجاد بازدید : 570 سه شنبه 1391/05/31 نظرات (0)

یه سوالی که خیلی از پارکور کارها باهاش مواجه میشن اینه که”خوب این کارارو میکنین که چی؟”جواب این سوالمشخصه در درجه اول پارکور یه ورزش هدفیم که با ورزش کردن دنبال میکنیم سلامتیه اما پارکور هدفهای دیگه ایم داره که تو این مطلبی که براتون میذارمخیلی خوب بهش اشاره شده.این مطلب روپیج شمال پارکور توی صفحه خودش گذاشته بود.

باورهای غلط برخی افراد !

واقعا گاهی سوالش واسه خودم هم پیش میاد که واسه چی اینقدر پارکور تمرین میکنیم مگه چه اتفاقی قراره واسمون پیش بیاد که اینقدر شدید تمرین میکنیم، جالب اینکه چندروز پیش یکی از دوستان این سوال رو ازم پرسید و خلاصه کلی تو فکر رفتم که جوابی بدم، از هدف های رشد فکری تراسور در پارکور گفتم واسش، از کارهای خوبی که میشه انجام داد ولی اصلا قانع نمی شد.

ازم پرسید مگه شما دزدید که این ورزش رو تمرین میکنید پس حتما میخواید دزدی کنید. زدم زیر خنده گفتم اگر دوستم این حرف بزنه پس کسی که از ورزش پارکور اطلاعی نداره چی قراره بگه. بهش گفتم کسی که رزمی کاره واسه دعوا کردن یاد میگیره یا اینکه یه نیاز میدونه، اون که کشتی میگیره قراره همیشه تو خیابانون بره و شرخر بشه واقعیتش به حرفای خودم میخندیدم آخه چی بگم بهش، دیدم تقریبا داره قانع میشه از پارکور واسش حرف زدم از اینکه چقدر قدرت بدنی رو بالا میبره صبر و استقامت و هوشیاری رو بالا میبره دیدم نه خیر خوشش اومده اصرار کرد بریم تمرین و من هم حالیش کردم که نمیشه و تو صلاحیت نداری.

ولی خوب اگر واسه کسی این مسئله پیش بیاد کی باید جواب بده؟

پارکور نه آموزش دزدی و نه اینکه دزد سر تمرین میاد، ما همه هدف داریم و هدفمون رو کوچیک در نظر نگرفتیم همه قول دادیم تا یه تراسور واقعی باشیم نه اینکه سوء استفاده کنیم و ضرر برسونیم، میشه از پارکور توی کوچیکترین مشکلات زندگی صحبت کرد: کسی که تمرین بیاد هرچقدر هم که عصبی و غصه داشته باشه توی تمرین همه چیز از یادش میره و به نظر خودم یک مسکن کاری با درصد ضرر پائینه، خود من قبلا وقتی به مشکل بر میخوردم خودم رو توی یه قفس زندانی میدیدم که نه میتونم فکر کنم و نه میتونم تصمیم بگیرم، ولی حالا فکرم باز شده، قدرت تصمیم گیریم بالاست، تمرکز هواسم بالا رفته ، با مشکلات راحت کنار میام، ترسی از نبودن ندارم چون خودم را باور دارم.

پارکور هدفهای بسیار بزرگتری داره ،خیلی ها واسه خودنمایی و تضاهر از پارکور توی زندگیشون استفاده میکنند ، هدفشون فقط اینه که یچیزی یاد بگیرند و نمایش بدن، اگر هدف اینقدر کوچیک باشه فلسفه اصلی پارکور کنار زده میشه و همه میخوان که یچیزی واسه خودنمایی یادبگیرند، توی این هدف داشتن هاست که میشه تراسور رو شناخت، بعضی ها هم واسه خودشون بیهوا تمرین میکنند، آسیب میبینند که ضرر بزرگیه واسشون، و البته همش رو از دید پارکور میبینند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین گروه پارکور کدام است؟
    چه نوع سایتی را دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 47
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 291
  • بازدید ماه : 1,248
  • بازدید سال : 14,854
  • بازدید کلی : 117,092